Meer over Teleperformance

Wie zijn wij?

Op deze pagina vertellen wij graag wat meer over Teleperformance – wie we zijn, wat we doen en waar we voor staan.

GPTW-certificering

In 2021 hebben wij het Great Place To Work-onderzoek gedaan binnen onze organisatie. Met blijdschap kunnen wij mededelen dat we de GPTW-certificering hebben gehaald. 🎉  Daar zijn we ontzettend trots op! We zijn iedereen dankaar voor alle betrokkenheid en alle inzet, samen maken we die Great Place To Work! Uiteraard gaan we ook aan de slag met de feedback uit het onderzoek, waardoor we TP nog verder kunnen verbeteren.

Lees hier meer over GPTW

 

werken teleperformance

Oprichting Teleperformance

Al meer dan 40 jaar verbindt Teleperformance, de wereldleider in customer experience management, klanten met ‘s werelds meest succesvolle bedrijven. De services van Teleperformance combineren menselijk contact en geavanceerde technologie om buitengewone klantervaringen te leveren. Hoewel technologie nieuwe en flexibele manieren van werken creëert, blijven onze interactie-experts toegewijd aan het creëren van unieke contact momenten door empathie, communicatievaardigheden en een drive om het mogelijk te maken.

Onze waarden

diversiteit

Diversiteit

We hebben een grote diversiteit in opleidingsachtergrond, afkomst, leeftijd en doel om te werken. Ook ons werk is divers, of dat nu vanuit huis is of op kantoor. Een ding hebben wij gemeen: We werken bij Teleperformance met passie. #PeopleofTP

mogelijkheden

Mogelijkheden

We werken om het verschil te maken in het leven van mensen, elke dag opnieuw. Dit biedt mogelijkheden voor onze collega’s. Mogelijkheden in bijvoorbeeld persoonlijke ontwikkeling of doorgroei in functie. Het biedt ook mogelijkheden voor onze klanten en opdrachtgevers. Doordat we het juiste antwoord geven via het juiste kanaal, op het juiste moment. #WeAreTP

great place like

Vriendschap

We werken bij Teleperformance met collega’s, die vrienden worden. Bij Teleperformance ontstaan vriendschappen voor het leven. We staan klaar voor elkaar, luisteren naar elkaar, zorgen voor elkaar en bedanken elkaar. #TPFamily

Each interaction matters

Elke menselijke interactie is een mogelijkheid om te bouwen aan een onderlinge relatie en daarmee het onderlinge vertrouwen, zowel tussen medewerker en klant, als tussen organisatie en medewerkers, en medewerkers onderling. Wij werken om het verschil te maken in het leven van mensen, iedere dag.

High Tech - High Touch

Technologische ontwikkeling heeft een steeds groter wordende impact op ons dagelijkse leven. Ook klant contact centers maken een grote ontwikkeling door. Daar waar chatbots en artificial intelligence ook bij Teleperformance snel veel terrein winnen en voorzien in groter gemak en verkorte snelheid, blijkt uit onderzoek dat het overgrote deel van klanten een menselijke interactie belangrijk blijft vinden op het moment dat de technologie zich verder ontwikkelt.

De menselijke interactie tussen klant en organisatie zorgt voor emotionele binding en geeft invulling aan het onderscheidende vermogen ten opzichte van concurrerende organisaties. Het aanbrengen van nuance, het tonen van passie en het inlevingsvermogen onderscheidt de mens van de machine. Wij geloven dat het de kunst is om de passende balans te vinden tussen automatisering en de menselijke interactie (high tech, high touch) en dat de focus op het welzijn en de ontwikkeling van onze medewerkers ze in staat stelt om deze menselijke interactie zo goed mogelijk vorm te geven.

'Our friends call us TP'

Teleperformance Group 

Teleperformance is in 1978 opgericht in Frankrijk door Daniel Julien. In de afgelopen 42 jaar is Teleperformance uitgegroeid tot wereldwijde marktleider. In bijna 80 landen van de wereld en in 265 talen en dialecten verbinden we onze ruim 700 klanten, merken en mensen met elkaar.

We gebruiken naast het telefonische contact verschillende andere communicatiekanalen, zoals chat, messaging en mail. Deze ‘omnichannel’ mogelijkheden zorgen er voor dat we jaarlijks met 40% van de wereldpopulatie in contact zijn.

Teleperformance Benelux en Suriname 

Teleperformance is sinds 1993 actief in Nederland en gestart in Haarlem door Norbert van Liemt, toen nog onder de naam PerfectCall BV. PerfectCall was een outbound center dat zich richtte op telefonische acquisitie. In 2000 is PerfectCall BV verkocht aan de Teleperformance groep en Norbert van Liemt is tot op de dag van vandaag aangebleven als onze CEO.

De eerste jaren werd uitsluitend telefonische acquisitie gepleegd. in 1995 verhuisde de organisatie naar Zoetermeer en fuseerde in 2004 met een vestiging in Tilburg, die ook haar wortels had in outbound projecten.

Toen er sprake kwam van het ‘bel me niet register’ heeft Teleperformance haar strategie drastisch aangepakt en een ommezwaai gemaakt naar klantenservice activiteiten. Met focus en groei op ISP (Internet Service Provider) markt. De daaropvolgende jaren heeft Teleperformance zich zeer sterk ontwikkeld op het gebied van klantenservice en retentie voor de e-commerce markt en richt zich nu op het uitbreiden van haar focus op onder andere de utilities en healthcare markt. Door continue scherp te zijn op de marktontwikkelingen in verschillende sectoren realiseren wij groei en werkgelegenheid.

Wij werken o.a. voor:

Locaties

In 2007 heeft Teleperformance de Twenty4Help groep overgenomen. Hiermee is door de toevoeging van de locatie Maastricht ook ervaring en kennis ten behoeve van Technical Support aan het portfolio toegevoegd. Gaandeweg heeft Teleperformance nieuwe vestigingen geopend in Zoetermeer, Utrecht, Zwolle, Antwerpen (België) en Paramaribo (Suriname). Vandaag de dag heeft Teleperformance 5 vestigingen in Nederland, 1 vestiging in België en 1 vestiging in Suriname.

Bekijk alle locaties

Offshore

In 2015 is er een vestiging in Paramaribo geopend, welke onder directe verantwoordelijkheid valt van Teleperformance Benelux. Met deze vestiging kan Teleperformance haar concurrentiepositie op de Nederlandse markt verder versterken door middel van hoge kwalitatieve dienstverlening tegen lagere tarieven, dankzij het tijdsverschil zelfs tot diep in de nacht. Er kan dus klantcontact geboden worden op alle tijdstippen en wanneer veel consumenten graag contact hebben met leveranciers.

Vacatures in Suriname

Thuiswerken

In 2016 start Telperformance met de Work at Home Agent; agents die vanuit huis de klant bedienen en daarmee een betere werk – privé balans kunnen waarborgen. Voor Teleperformance zorgt het ook voor flexibiliteit.

Thuiswerk vacatures

Waar maak jij het verschil?

Customer Service

Client operations

Learning & Development

Talent Acquisition

Work Force Management

#PeopleofTP

Wat maakt ons Teleperformance?