Tech support

Je hoeft geen techneut te zijn om aan de slag te gaan in tech support, maar een passie voor techniek is zeker een pluspunt. Goede communicatieve vaardigheden zijn ook essentieel. Als tech support-medewerker help je klanten met technische vraagstukken en zorg je ervoor dat zij hun product weer naar volle tevredenheid kunnen gebruiken. Het uiteindelijke doel? Een blije klant die geholpen is met zijn of haar probleem.

Wat houdt je werk in?

Bij de afdeling tech support ben je het aanspreekpunt voor klanten die een technisch probleem hebben met bijvoorbeeld een smartphone of hun internetverbinding. Zo kun je terechtkomen op onze klantenservice voor VodafoneZiggo of Samsung.

In dit werk breng je issues in kaart en probeer je deze, samen met de klant, op afstand op te lossen. Uiteraard krijg je van ons een uitgebreide training en heb je beschikking over een uitgebreide handleiding, waarmee je vrijwel elk probleem kunt oplossen.

Doordat je met uiteenlopende klantvragen te maken krijgt, is een baan bij tech support erg afwisselend. Ook zit je niet de hele dag aan de telefoon. Het klantcontact kan bijvoorbeeld ook per e-mail, chat en soms zelfs via sociale media lopen: omnichannel communication, noemen we dat.

Bekijk vacatures
Teleperformanc-stock-29
Teleperformanc-stock-14

Voor wie is werk in tech support geschikt?

Tech support binnen een klantenservice, zoals die van VodafoneZiggo, is een ideale instapfunctie. Je hebt geen specifieke ervaring nodig, maar een passie voor techniek en sterke communicatieve vaardigheden zijn wel belangrijk.

Flexibiliteit en inlevingsvermogen zijn essentieel, aangezien klanten vaak beperkte technische kennis hebben en soms gestrest zijn. Het is belangrijk om geduldig te blijven en duidelijk uit te leggen wat er nodig is om het probleem op te lossen. Een positieve houding en gestructureerde werkwijze helpen hierbij.

Deze functie is perfect voor jou als je het leuk vindt om mensen te helpen. Klanten rekenen op jouw expertise en door hen gerust te stellen en het probleem op te lossen, maak je hun dag een stuk beter.

In 2009 begon ik bij TP als Technical Agent. Na twee jaar ben ik doorgegroeid naar de rol van Supervisor. Vervolgens maakte ik de overstap naar de IT ServiceDesk en werk ik nu als IT Systems Engineer.
Roy Timmermans IT System Engineer

Waarom werken bij TP?

Bij TP werk je in een gezellig team met gemotiveerde collega’s. Wij verzorgen alle benodigde trainingen, waar je later in je carrière veel aan hebt. Als medewerker van TP profiteer je bovendien van speciale acties en exclusieve kortingen.

Vaak kun je werken met flexibele diensten. Als je een vroege vogel bent kun je kiezen voor ochtenddiensten, waardoor je de rest van de dag van je vrijheid kunt genieten. Maar als een avonddienst jou beter uitkomt – bijvoorbeeld omdat je overdag studeert – kan dat vaak ook voor je ingepland worden, afhankelijk van de functie. Afwisselen is eveneens mogelijk. Bij TP kun je zowel fulltime als parttime aan de slag.

Over ons

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?

Wist je dat TP het grootste contactcenter ter wereld is? TP heeft een goede reputatie en dat is dan ook de reden dat veel grote merken met ons werken. Voor jou betekent dit dat ervaring bij onze organisatie goed op je cv staat. Vanuit jouw werk aan bijvoorbeeld de klantenservice van VodafoneZiggo kun je horizontaal of verticaal groeien.

Binnen onze organisatie heb je de kans om ervaring op te doen op verschillende afdelingen. Nadat je een tijdje bij tech support hebt gewerkt, kun je bijvoorbeeld ervaring opdoen bij onze commerciële of social media afdeling. Doorgroeien naar een hogere positie is eveneens mogelijk. Bij TP steunen wij jou in je ambities. Wij bieden de training en begeleiding om jouw dromen waar te maken!

Wij werken o.a. voor:

Samsung Logo Blue
Frame Achmea 300X95 1 Tp Nederland
Frame Delta Fiber 300X95 1 Tp Nederland
Frame Loreal 300X95 1 Tp Nederland
Vodafoneziggo Lockup Rgb 0 Tp Nederland
Group 7 Tp Nederland