Bij Teleperformance staan service en goede klantcommunicatie voorop. De teamleider, ook wel Supervisor genoemd, speelt een belangrijke rol binnen Teleperformance. Als teamleider ben je de steun en toeverlaat van onze contactcenter-agenten. Deze agents hebben een servicegerichte instelling en een probleemoplossend vermogen. Voor hen is geen uitdaging te groot. Zij krijgen energie van mensen helpen en sluiten iedere interactie af met een positieve noot. Om dit enthousiasme vast te houden, bieden wij onze interactie-experts de beste ondersteuning. Daar zorg jij als teamleider voor: je bent de spin in het web binnen een operationeel team van agenten.
Werken als teamleider bij Teleperformance is tof, bijvoorbeeld vanwege de jonge, informele werksfeer. Je gaat aan de slag voor één van onze grote opdrachtgevers. Deze specifieke rol voegt daar een gezonde dosis impact aan toe.
Naast de verantwoordelijkheid voor de prestaties van je team, ben je ook druk in de weer om creatief en innovatief te zijn. Met de technologie achter verschillende customer care-kanalen en het toepassen van de ultieme klantervaring. Jij wil de klant de beste service bieden en weet wat er voor nodig is om dit, samen met jouw team, voor elkaar te krijgen.
Een goede teamleider heeft verschillende kwaliteiten in zijn mars en is bereid hierin te ontwikkelen. Denk daarbij aan coachen, motiveren, informeren, reflecteren, plannen, analyseren en ondernemen.
Een goede teamleider is daadkrachtig en ondernemend. Dit houdt in dat een supervisor het initiatief neemt om te sturen op gedrag en verbeterpunten door te voeren. Een teamleider draagt ten slotte de eindverantwoordelijkheid voor het team. Zowel risico’s als kansen worden in kaart gebracht om resultaten te verbeteren.
Met deze kwaliteiten werkt een teamleider dagelijks aan een uitstekende prestatie van het team van contactagenten. Daar hoort de verantwoordelijkheid van gestelde doelen bij. Door de teamleden centraal te stellen, zorg je ervoor dat de kwaliteit hoog blijft en de verwachtingen van klanten worden overtroffen. Ga voor happy employees, happy customers én happy clients!
Een teamleider is zowel een motivator als facilitator. Met jouw eigen visie weet je hoe je het team zo goed mogelijk kan laten presteren. Zowel het geven van complimenten als het aangaan van confrontaties is voor jou niet onbekend. Jij begrijpt dat mensen echt goed hun werk uitvoeren, wanneer ze vanuit zichzelf gemotiveerd zijn. Na een tegenslag blijf je glimlachen en zoek je naar de juiste oplossing.
Als teamleider ken je jouw agents als de beste en weet je welke kwaliteiten zij hebben. Met lef en motivatie zet jij deze kwaliteiten op de juiste manier in. Het is belangrijk dat de teamleden zich gehoord en gezien voelen door de teamleider. Heeft het team een vraag of opmerking, dan staat de teamleider altijd klaar.
Bij Teleperformance moeten teamleiders de planning op orde hebben. Je bent proactief en organisatorisch sterk. Jij komt met een plan op gebied van timemanagement. Een goede teamleider zoekt de balans tussen wat nodig is voor de operatie en wat nodig is voor het team. Hiervoor moet je multitasken om deadlines te behalen, maar het team staat altijd op nummer één.
Een goede supervisor werkt cijfermatig en heeft analytisch vermogen. Je coacht het team op basis van de behaalde Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI’s), om tot het beste resultaat te komen. Dit doe je op zowel individueel als groepsniveau. Zo worden doelstellingen en KPI’s bijgehouden en vertaald naar de juiste acties. Dit vergt probleemoplossend vermogen en prestatiegerichtheid.
Teamleiders hebben zelfkennis. Je werkt niet alleen aan het verbeteren van de prestaties van je teamleden. Het is van belang om te weten wat jouw eigen kwaliteiten zijn en hoe je deze moet inzetten. Daarnaast werkt een teamleider actief aan zijn eigen verbeterpunten. Teamleiders stralen naar hun team uit dat zij willen groeien. De missie is om elke dag het beste uit jezelf en je team te halen, met alles wat Teleperformance te bieden heeft.
Een goede teamleider heeft coaching skills. Je hebt de juiste communicatieve en sociale vaardigheden om te motiveren en te faciliteren. Je moet een team kunnen leiden. Jij weet wat er speelt in jouw team en wat elk individu nodig heeft. Als supervisor begeleid je het team en werkt jouw eigen energieke en positieve houding aanstekelijk. Jij snapt dat je met een mensgerichte houding verder komt en zo je doelen behaalt.
Een goede teamleider is een bron van informatie. Teamleiders weten wat er binnen een organisatie speelt en zorgt dat het team tijdig wordt geïnformeerd. Een supervisor weet op welke manier hij dit het beste kan overbrengen. Je vertegenwoordigt de organisatie en bent duidelijk, eerlijk en transparant.
Bij Teleperformance zorgen we ervoor dat onze teamleiders de juiste handvatten krijgen om een team goed te begeleiden. Een supervisor coacht, ondersteunt, motiveert, evalueert en ontwikkelt zodat hij zowel individuele als teamdoelstellingen behaalt. Daar horen allerlei verantwoordelijkheden bij.
Hoe een supervisor een team laat groeienAls teamleider draag je de verantwoordelijkheid voor jouw team en maak je beslissingen voor zowel het individu als het team. Samen werk je aan het beste resultaat, maar ben jij degene die verantwoording aflegt aan de Business Unit Manager. Beslissingen die een teamleider maakt gaan over acties ten aanzien van performance: zowel kwantitatief, kwalitatief als financieel.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor dagelijkse operationele beslissingen op zowel agent- als teamniveau. Je zet proactief verschillende acties uit om prestaties en welzijn te verbeteren en problemen te voorkomen. Ook denk je mee op operationeel en tactisch niveau om performance te optimaliseren, doelstellingen van de klant te realiseren en interne verbeteringen binnen Teleperformance door te voeren.
Teleperformance is veel meer dan alleen een callcenter. Vroeger was het voor consumenten gebruikelijk om te bellen bij vragen, maar tegenwoordig nemen mensen op allerlei verschillende manieren contact op. Denk bijvoorbeeld aan contact via e-mail, social media, een chatbericht of via WhatsApp. Ook bij de opdrachtgevers van Teleperformance is dat het geval. Wij bieden ondersteuning aan bijvoorbeeld Bol.com, Samsung of Ziggo via veel verschillende vormen van klantcontact.
Als teamleider ben je actief voor één van onze opdrachtgevers. Binnen zo’n project kan het zijn dat alle mogelijke contactvormen geïntegreerd zijn binnen een team. Zo zijn er bijvoorbeeld supervisors die agents begeleiden met telefonische gesprekken, maar ook met chatgesprekken en e-mails. Dit is per opdrachtgever en project verschillend. Daarom zoeken wij teamleiders die verschillende kwaliteiten bezitten.
Zó is het werk van een Messenger-teamleiderWanneer je als teamleider begint bij Teleperformance, staat de eerste maand in het teken van het leren kennen van de organisatie. Mogelijk ben jij doorgegroeid vanuit een functie als agent en ben jij al meer bekend binnen het bedrijf. Je leert in de eerste weken hoe de interne systemen werken en krijgt een klantspecifiek inwerktraject op maat.
Wanneer je langer werkzaam bent als teamleider is het mogelijk om te wisselen van project of opdrachtgever. Zo leer je steeds nieuwe vaardigheden en blijf je scherp. Ook biedt Teleperformance een jump traject voor goed presterende werknemers. Dit is een traject waarbij je als supervisor binnen een bepaalde periode kan doorgroeien naar Business Unit Manager, ofwel het afdelingshoofd. Binnen Teleperformance zijn er daardoor enorm veel doorgroeimogelijkheden.
Bij Teleperformance werken allerlei verschillende mensen als teamleider. Elke opdrachtgever en elk project vraagt om een andere aanpak en supervisor. Ook hebben we multilingual projecten, waarbij we bijvoorbeeld klantenservice in het Frans of Italiaans bieden. Er is voor ieder wat wils.
Een sales-teamleider is iemand die strak leidt, maar zich niet boven het team opstelt. You’re part of the team. Je bent een coach, bron van inspiratie en facilitator. Iemand die beseft dat als je collega’s wilt laten groeien, je zelf ook moet groeien. En iemand die successen als teamprestatie beschouwt.
Jij bent verantwoordelijk voor de salesprestaties van jouw team van ongeveer 15 tot 20 agenten. Klanten worden bijvoorbeeld geholpen om het juiste product te vinden of het juiste pakket te kiezen. Klanten worden door dit team geïnspireerd en voorzien van informatie om een goede keuze te maken. Dit kan telefonisch zijn, maar ook via e-mail of chat. Je werkt dus met een team van allround professionals. Om het team naar een hoger niveau te tillen, ben jij er om het team te verbinden, inspireren en in beweging te zetten. Je bent dagelijks bezig met schakelen en het maken van analyses over de performances. Geen dag is hetzelfde!
Jij krijgt jouw collega’s mee met je visie op basis van je enthousiasme en overtuigingskracht. Jij zet jouw teamleden in hun kracht en houdt ze scherp. Je werkt dagelijks aan het implementeren van nieuwe ideeën en je bent niet bang om elke 10 minuten de planning om te gooien. Jouw ambitie: zowel jouw teamleden als de klanten blij maken. Daarbij stuur je dagelijks op strakke KPI’s. Happiness is meetbaar!
Van agent naar sales-teamleider doorgroeienEen teamleider binnen een customer care-team ondersteunt het team met alle vragen die binnenkomen van klanten. Jij kiest voor een revolutionaire service. In deze uitdagende rol faciliteer en motiveer je een team van ongeveer 15 tot 20 agenten die zich dagelijks inzetten om alle klanten van een van onze opdrachtgevers van dienst te zijn.
Deze klanten kunnen contact opnemen via de telefoon, maar bijvoorbeeld ook via WhatsApp, e-mail of social media. Het is dus van belang dat je er voor zorgt dat het team op de hoogte is van de laatste technologie. Ook moeten zij weten hoe ze tot de kern van de vraag of het probleem kunnen komen. Bovenal zorgen zij ervoor dat de klant met een glimlach het gesprek uiteindelijk beëindigd.
Weet jij als geen ander hoe je een ontevreden klant omtovert naar ambassadeur en hoe je een team van professionals naar een nog hoger niveau tilt? Wil je jouw collega’s motiveren en inspireren om de beste prestaties te leveren? Dan is dit misschien wel iets voor jou.
Service-teamleider: ‘Team is álles voor me.’Voor de functie van teamleider binnen Teleperformance is geen specifieke opleiding vereist. Wat jij kan is belangrijker dan wie je bent: met de juiste vaardigheden en competenties kun je een goede teamleider zijn. Dit is afhankelijk van zowel de opdrachtgever als het project.
Als teamleider heb je in ieder geval een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau. Daarbij vinden we het belangrijk dat je ervaring hebt met leidinggeven én gewerkt hebt aan jouw communicatieve vaardigheden. Ervaring binnen een klantcontactafdeling is een absolute pre.
De sollicitatieprocedure voor teamleider bestaat uit 6 stappen:
Teleperformance is een multinational: een wereldwijd bedrijf waarin vele culturen samenkomen. Zo is Teleperformance actief in 80 verschillende landen over de hele wereld. Als teamleider kun je zowel in de Benelux als in Suriname aan de slag. Aan de ene kant is dat een uitdaging, maar anderzijds levert dat mooie en onvergetelijke ervaringen op.
Het bijzondere aan Teleperformance is de informele sfeer. Ondanks dat we een groot bedrijf zijn, heerst er weinig hiërarchie en voelt het familiair aan. Jouw nieuwe collega’s worden vrienden, waardoor het leuk is om samen hard te werken aan een doel. Bij ons staat het teamgevoel bovenaan. Dat is de reden dat veel collega’s hier lang blijven werken!
Teleperformance biedt vele doorgroeimogelijkheden, zowel verticaal als horizontaal. Denk bijvoorbeeld aan het doorgroeien naar teamleider, Business Unit Manager, trainer of HR-medewerker. Je kunt alle kanten op mits je de juiste mindset hebt. Heb jij goede ideeën? Bij ons is niets te gek. Wij staan te springen om deze te horen!
We hebben een grote diversiteit in opleidingsachtergrond, afkomst, leeftijd en toekomstplannen. Ook ons werk is divers, met elke dag weer nieuwe uitdagingen. Door respect en tolerantie voor elkaar te tonen, vormt elk Teleperformance-kantoor een prettige en inspirerende omgeving. Of het nu in Nederland of in Suriname is, iedereen is gelijk. #PeopleofTP
Overal zien wij mogelijkheden en kansen om het verschil te maken. Iedere interactie met een klant is een mogelijkheid om een glimlach en een goed gevoel te creëren. Zo’n kans laat je toch niet liggen? Daarnaast biedt Teleperformance volop kansen om jezelf te ontwikkelen en om door te groeien in functie. #WijZijnTeleperformance
Work hard, play hard past volledig bij onze werkethiek. Samen tonen we grote inzet en verzetten we bergen werk. In een gevarieerd team lossen we uitdagende problemen op, waarbij we elkaar geregeld helpen. Daarnaast vieren we samen onze successen. Meer dan collega’s zijn we vrienden van elkaar. Zo close, dat het meer op een familie lijkt. #TPFamily
Werk bij een grote, internationale organisatie met 300.000 medewerkers met een familiair gevoel. Verbeteren is onderdeel van ons DNA, dus als jouw ways of working succesvol zijn, nemen andere teams ze graag over. Binnen Teleperformance ontwikkel je niet alleen anderen, maar ook jezelf. Daar maken we ons elke dag sterk voor.
Binnen Teleperformance zijn er talloze mogelijkheden om teamleider te worden, binnen verschillende projecten. Heb je de ambitie om door te groeien? Binnen deze functie kun jij bewijzen dat je de teamperformance op een moderne, coachende manier naar nieuwe hoogtes kunt stuwen. Vind je het tof om mensen te laten ontdekken dat ze veel meer kunnen dan ze zelf misschien denken? Dan is dit écht iets voor jou!
Ook als je start als klantcontact agent bij Teleperformance, heb jij voldoende doorgroeimogelijkheden naar een teamleider functie. Hiervoor heeft Teleperformance een intern opleidingstraject JUMP!