In welke functie je ook bij Teleperformance werkt, je bent altijd bezig met gesprekken. Of het nu verbaal tijdens een vergadering is, telefonisch met een klant of schriftelijk in een e-mail. Wij leren je om tijdens een gesprek de leiding te nemen: je biedt aan de ene kant een luisterend oor en anderzijds kom je snel met een oplossing. Vriendelijkheid en efficiëntie gaan hand in hand. Als conversation designer ben je óók de hele dag bezig met gesprekken. Je combineert tijdens deze functie allerlei vaardigheden: denk aan copywriting, techniek, communicatie en psychologie
Onze opdrachtgevers willen via alle belangrijke kanalen klantenservice leveren. Daarom worden telefonische dienstverlening en service per e-mail steeds vaker uitgebreid met chatkanalen. Facebook Messenger en WhatsApp zijn hier populaire platformen voor, maar er zijn ook heel wat websites die een onafhankelijke chatfunctie installeren.
Zo’n chatgesprek verloopt grotendeels geautomatiseerd – klanten praten met een chatbot. En die chatbot moet worden ‘gevoed’ met informatie. Aan de ene kant dient hij de vragen van gebruikers te begrijpen, en aan de andere kant moet hij antwoorden geven en oplossingen aandragen. Als conversation designer zorg jij ervoor dat de chatbot vloeiende gesprekken voert. Je werkt met gespecialiseerde software en spart regelmatig met de data analisten en de knowledge base specialists.
Bekijk vacaturesAls conversation designer heb je allerlei vaardigheden nodig. Je schrijft foutloos, hebt een grote mensenkennis, weet hoe je de juiste toon raakt en kan goed in teamverband werken. Met die unieke combinatie van talent en kennis word je niet geboren. Enige ervaring, opgedaan tijdens je opleiding of (bij)banen, weten we daarom op waarde te schatten.
Als het gaat om communicatie met klanten, is Teleperformance een grote speler. Met vestigingen in bijna 80 landen verzorgen wij het klantcontact voor bekende merken. Om onze reputatie hoog te houden, zetten we de schouders er flink onder. Maar inzet wordt beloond en de doorgroeimogelijkheden zijn dan ook uitgebreid.
Als je bij Teleperformance komt te werken, kun je rekenen op uitstekende arbeidsvoorwaarden. Koppel dat aan de informele sfeer, interessante collega’s en de hippe kantoren, en je hebt de ideale balans tussen professionele uitdaging en persoonlijke groei.
Over onsTeleperformance maakt een stormachtige groei door. Daarom zijn wij constant op zoek naar gemotiveerde, enthousiaste medewerkers, variërend van contactcenter agenten tot specialisten als conversation designers. Wij ondersteunen jou in je ambities en moedigen je aan jouw initiatieven te ontplooien. Wie aantoont zijn of haar werk compleet te beheersen, is wat ons betreft geschikt voor een stapje hogerop. Bekijk ook eens onze staffuncties.