In totaal kent Teleperformance 11 afdelingen. Hier kun je in het kort lezen wat de rol is van deze afdelingen binnen Teleperformance.

Operations

Het hart van onze organisatie is de afdeling operations. Onder de afdeling operations vallen ruim 2200 contactcenter professionals, 120 supervisors, 50 quality agents en producttrainers, 20 business unit managers, 6 contactcenter manager en 1 chief operational officer. De afdeling operations, verdeeld over vier vestigingen, zorgt ervoor dat alle nationale en internationale klanten een excellente dienstverlening krijgen.

Human resources

Het team van de afdeling HRM is gericht op het integreren van het belang van medewerkers en van de organisatie. De collega’s van de afdeling zijn sparrings- en gesprekspartner voor Supervisors, Business Unit Managers, Contact Center Managers en leidinggevenden van stafafdelingen. Het team houdt zich bezig met het aanpakken van HR-onderwerpen zoals terugdringen van verloop, reduceren van ziekteverzuim, stimuleren van de ontwikkeling van medewerkers en het op een juiste wijze laten verlopen van processen rondom in-, door-, en uitstroom.

Wat wij doen…

Learning & development

Het expertisecentrum op het gebied van opleidingsvraagstukken en oplossingen, dat is de afdeling Learning & development. De medewerkers van de afdeling houden zich met name bezig met het (laten) ontwikkelen van opleidingsprogramma’s zodat de ontwikkeling van alle collega’s en de organisatie wordt gestimuleerd.

Recruitment

Het team van de afdeling recruitment houdt zich binnen Teleperformance bezig met het werven en selecteren van nieuwe medewerkers op alle niveaus. Met de werving wordt zowel gefocust op externe kandidaten als op interne medewerkers die willen doorstromen binnen Teleperformance.

Communicatie

De afdeling communicatie houdt zich voor het grootste gedeelte bezig met het verbeteren van de interne communicatie. Daarnaast heeft de afdeling communicatie een adviserende rol voor alle afdelingen binnen Teleperformance bij de uitrol van diverse projecten.

Facilities

De collega’s van de afdeling facilities zijn verantwoordelijk voor de gebouwen, technische installaties, de voorzieningen binnen de panden en de recepties. Het doel van de afdeling is een zo aangenaam mogelijk verblijf faciliteren voor de medewerkers van Teleperformance op de vier verschillende vestigingen.

IT

De afdeling IT is verantwoordelijk voor alle technologie binnen Teleperformance, voor het automatiseren van bedrijfsprocessen en voor de beveiliging van (klant)informatie. Om dit te kunnen realiseren is de afdeling opgesplitst in drie subafdelingen; IT operations, IT development en IT service management.

Process & Quality

Teleperformance Benelux wil als bedrijf goede resultaten behalen en Teleperformance wil deze resultaten blijven verbeteren. Om dit te kunnen doen is structuur en kwaliteit van essentieel belang. De afdeling process & quality ondersteunt de operatie op het gebied van processen en kwaliteit.

Marketing & sales

De afdeling marketing & sales haalt kort gezegd nieuwe opdrachten binnen voor Teleperformance in de Benelux. Voordat een nieuwe opdracht live gaat, is hier heel veel werk aan vooraf gegaan. Zo organiseren de collega’s van de afdeling marketing & sales ronde tafel sessies waarin trends en ontwikkelingen worden besproken. Ook bezoeken ze potentiële opdrachtgevers of nodigen ze uit op één van de vestigingen.

Finance

Binnen Teleperformance draagt de afdeling finance zorg voor alle financiële afhandelingen, vraagstukken en oplossingen. Naast het verwerken en uitbetalen van alle salarissen helpt de afdeling het management van Teleperformance bij het maken van beslissingen. Een solide en gezonde bedrijfsvoering is het streven van de afdeling.

Legal

De afdeling legal houdt zich bezig met de juridische kant van de contracten in de ruimste zin van het woord, zoals huurovereenkomsten voor de kantoorpanden maar ook overeenkomsten met de klanten van Teleperformance. Eigenlijk houdt de afdeling zich bezig met alles wat met overeenkomsten te maken heeft.