In 1978 is Teleperformance opgericht in Frankrijk door Daniel Julien. In de afgelopen 36 jaar is Teleperformance uitgegroeid tot wereldwijde marktleider met meer dan 340 locaties in 74 landen. In die 36 jaar heeft Teleperformance zich gespecialiseerd in high end customer care.

Waar tot 2007 de aandacht uitging naar groei en wereldwijde aanwezigheid, ontwikkelt Teleperformance zich sinds dat moment vooral als innovatieve speler. Inmiddels hebben wereldmerken als Microsoft, Samsung, Google, ‘the Fruit Company’ en Adidas bewust gekozen om met Teleperformance samen te werken.

Teleperformance Benelux opgericht in 1993

Teleperformance is sinds 1993 actief in Nederland en gestart als outbound Center in Tilburg. De eerste jaren werd uitsluitend telefonische acquisitie gepleegd. De huidige COO van Teleperformance, Christian Pijnenborgh is vanaf het eerste uur werkzaam voor Teleperformance. Later groeide de organisatie met een tweede vestiging in Zoetermeer die ook haar wortels had in outbound projecten. Naast de outbound activiteiten heeft Teleperformance zich de afgelopen jaren zeer sterk ontwikkeld op het gebied van klantenservice en retentie.

Groei

In 2007 heeft Teleperformance de Twenty4Help groep overgenomen. Hiermee is door de toevoeging van de locatie Maastricht ook ervaring en kennis ten behoeve van Technical Support aan de portfolio toegevoegd. Door groei van bestaande projecten en uitbereiding van het klantenportfolio is in 2008 een nieuwe locatie in Roermond geopend. Deze locatie is tijdelijk gebruikt als back up locatie voor calamiteiten of tijdelijke uitbreiding van projecten. In het voorjaar van 2016 is deze locatie gesloten.

Offshore

In 2015 is een offshore locatie in Paramaribo geopend, welke onder directe verantwoordelijkheid valt van Teleperformance Benelux. Met deze vestiging kan Teleperformance haar concurrentiepositie op de Nederlandse markt verder versterken door middel van lage tarieven, dankzij het tijdsverschil zelfs laat op de avond. Dus op de tijdstippen dat veel consumenten graag contact hebben met leveranciers.

B2B sales en service Amsterdam

In 2016 heeft Teleperformance een B2B sales & service center in Amsterdam geopend. Dit contactcenter levert hoogwaardige service met medewerkers met een gemiddeld hoger opleidingsniveau. Om dit te bekrachtigen oogt de inrichting van het contact center ook meer als een ‘normaal’ kantoorpand.