Ziggo Customer Care

Lijkt het jou leuk om bij de Ziggo klantenservice te werken als Customer Care medewerker? Ben je bereid om tot het uiterste te gaan binnen jouw mogelijkheden om klanten te helpen met het oplossen van de problemen waar ze tegenaan lopen? Dan ben je bij Teleperformance aan het juiste adres. We hebben diverse vacatures als customer care agent bij Ziggo op diverse locaties.

Bekijk de vacatures

Wat doet een klantenservice medewerker?

Als klantenservice medewerker, ook wel ‘Customer Care Agent’, werk je in een team van collega’s om klantenzo goed mogelijk te kunnen helpen. Denk daarbij aan problemen met het internet, televisie of ander hardware apparaat. Geen enkel telefoontje met de klant is hetzelfde en dat maakt deze job zo uitdagend en dynamisch.

Zie jij het als een uitdaging om op zoek te gaan naar de oplossing van het probleem dat de klant ervaart? Haal jij je energie uit het tevreden maken van mensen, zodat zij weer verder kunnen met de dingen die ze wilden gaan doen? Dan is deze job precies wat je zoekt. Klik op de knop hieronder om jouw nieuwe baan bij als klantenservice medewerker te vinden.

klantenservice medewerker ziggo

Wat doet een klantenservice medewerker voor Ziggo?

Een klantenservice medewerker helpt Ziggo klanten met het oplossen van problemen die te maken hebben met de producten en / of diensten van Ziggo. Je bent het eerste aanspreekpunt voor mensen die problemen ervaren met het internet, de televisie of andere producten.

Maar, je weet van te voren weet je niet voor welk probleem een klant belt. Dus je begint iedere keer opnieuw met het leggen van de puzzel om de problemen van klanten te verhelpen. ‘Care’ is hierin allesomvattend. Je stelt klanten eerst op hun gemak en gaat samen op zoek naar de oplossing. Je stopt niet voordat de oorzaak van het probleem is gevonden en is verholpen.

Omdat je iedere keer opnieuw begint vanuit de basis heb je te maken met een leuke en uitdagende functie. Geen enkel telefoontje met de klant is hetzelfde. Dit geldt ook voor de oplossing, er is niet één oplossing die voor alle problemen geldt.

Is dit beroep voor iedereen geschikt?

Hoewel veel mensen er van uitgaan dat ze klantenservice medewerker kunnen worden, zien we in de praktijk vaak dat dit wordt onderschat. Het is een uitdagend beroep en je moet echt in staat zijn om de puzzel iedere keer opnieuw te leggen en mensen te helpen.

De klanten die je aan de telefoon krijgt zitten namelijk met een acuut probleem en ze verwachten van jou dat je dit snel kunt oplossen.

Je moet daarom van nature zeer behulpzaam zijn en geduld kunnen hebben. Het is namelijk voor klanten heel vervelend als ze bijvoorbeeld over 5 minuten in een teams meeting moeten zitten, maar het internet werkt niet. Dit kan voor klanten veel frustratie met zich meebrengen.

Welke werkzaamheden heb je als Ziggo klantenservice medewerker?

Als medewerker op de Ziggo klantenservice is het belangrijk om de problemen, die de klant ervaart, zo goed mogelijk te begrijpen en daar een oplossing voor aan te bieden. Naast het oplossen van het probleem van de klant, kun je samen gaan kijken welke mogelijke opties nog meer interessant zouden kunnen zijn voor hem of haar.

Wanneer je spelende kinderen op de achtergrond hoort en je ziet dat de klant geen familiepakket heeft, zou je kunnen vragen of een familiepakket niet beter bij de huidige eisen en omgeving past. Wanneer de klant daar met jouw in overeenstemming is, heb je de klant écht geholpen en kun je beiden tevreden het gesprek afsluiten.

Om de beste service te kunnen bieden, kun je gebruik maken van de beschikbare systemen die er zijn. Uit deze systemen kun je alle data over de klant naar boven halen. Zo zie je onder andere precies welke abonnementen ze hebben, van welke type producten ze gebruik maken, wat de gezinssamenstelling is en welke contactmomenten er eerder zijn geweest.

Aan de hand van deze data ben jij in staat om de klant de beste oplossing voor te schotelen en deze helemaal tevreden te stellen.

Aan welke voorwaarden moet een Ziggo klantenservice medewerker voldoen?

Als je aan de slag wilt gaan op de Ziggo Customer Care afdeling, moet je echt mensen willen helpen om de problemen op te lossen. Je hebt het vermogen om in de huid van de klant te gaan zitten om te identificeren tegen welke problemen of tekortkomingen ze aanlopen. En als ‘service agent’ biedt jij ze de meest geschikte oplossing aan.

Empathisch vermogen is dus een belangrijke karaktereigenschap die je dient te bezitten als je aan de slag gaat als ‘Customer Care medewerker’.

Want klanten bellen niet zo maar, zij hebben vaak te maken met een acuut probleem en ze verwachten van jou dat jij dat probleem zo snel mogelijk oplost. Daarnaast moet je de klant op een rustige en duidelijke manier uit kunnen leggen hoe het probleem is ontstaan en waarom iets wel of niet werkt. En wat ze kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen.

En mocht de situatie zich voordoen dat jij het probleem niet kunt verhelpen, dan schakel jij een monteur in om langs te gaan bij de klant en het probleem te verhelpen.

Een service agent moet namelijk bij ieder telefoontje de puzzel opnieuw gaan leggen en samen met de klant het probleem identificeren. Jij probeert de situatie zo goed mogelijk te begrijpen en biedt de juiste oplossing aan. Dit communiceer je met de klant zodat hij of zij weet wat hem te wachten staat en hoe zijn of haar probleem verholpen wordt.

Heb je een opleiding voor klantenservice medewerker nodig?

Nee, je hebt geen opleiding nodig om als Customer Service agent bij Ziggo aan de slag te gaan. We vinden het wel belangrijk dat je een goed luisterend vermogen hebt en dat je de absolute wil hebt om klanten van Ziggo te helpen met de problemen waar ze tegenaan lopen.

Wanneer je overtuigd bent van deze functie, kun je gaan solliciteren op deze job. Je belandt tijdens de eerste kennismakingsgesprekken direct in een assessment, zodat we kunnen bepalen welke functie en welke opdrachtgever het beste bij je past. Aan de hand van jouw competenties en de gewenste vaardigheden wordt je verder het proces ingeleid.

Je krijgt tijdens je eerste werkweken een intensieve training in productkennis, systeemkennis en gespreksvaardigheden. Je blijft continu bijleren om de klanten van Ziggo op de beste manier te kunnen helpen.

Wat verdien je als klantenservice medewerker bij Ziggo?

Wanneer je als Ziggo klantenservice medewerker komt werken bij Teleperformance ontvang je een marktconform salaris. Daarnaast heb je recht op vakantiedagen en natuurlijk vakantiegeld. Je krijgt daarnaast inhouse trainingen om jezelf verder te ontwikkelen en je bent direct op contract bij Teleperformance.

Daarnaast kun je in aanmerking komen voor bepaalde bonussen. Als jij klanten goed kunt helpen en jij je targets haalt, zijn er diverse incentives waar je van kunt profiteren. Wanneer je verder weg woont kun je in aanmerking komen voor een reiskostenvergoeding en uiteraard bouw je ook een pensioen op.

Welke inhouse trainingen kun je volgen?

Wanneer je voor Teleperformance komt werken krijg je verschillende trainingen aangeboden voordat je echt als Ziggo klantenservice medewerker aan de slag kunt gaan. Zo krijg je een training over productkennis waarin je alles verteld wordt over de producten en diensten die Ziggo aanbiedt.

Daarnaast krijg je een systeemkennis training waarin je alles leert over hoe je de verschillende systemen kunt gebruiken en hoe je daaruit je conclusies en beste adviezen voor de klant uit kunt halen. Ook krijg je een service training waarin je wordt uitgelegd hoe je klanten het beste kunt helpen en wat je kunt doen om ze nog meer tevreden te stellen, binnen de kaders die je daarvoor toegewezen krijgt.

Je wordt constant getraind om door je leidinggevenden en teammanagers om jouw service skills te verbeteren en naar een hoger plan te tillen.

Kan iedereen omgeschoold worden tot klantenservice medewerker bij Ziggo?

Ja, in principe kan iedereen omgeschoold worden tot klantenservice medewerker bij Ziggo. Er zijn een paar eisen waaraan je wel moet voldoen om door de sollicitatieronde door te komen.

Dat is onder andere dat je laat zien dat je goed kunt luisteren naar de klant en dat je beschikt over inlevingsvermogen. Jij moet de klant helpen, dus ook zijn probleem begrijpen. Wanneer je in de huid van de klant kruipt en het probleem identificeert, kun je ook de beste oplossing aanbieden.

Aan welke competenties moet iemand voldoen?

Om Ziggo klantenservice medewerker te worden met je beschikken over empathisch vermogen. Dat wil zeggen dat je goed kunt luisteren en begrijpt hoe de klant zich voelt als ze de Ziggo klantenservice bellen.

Daarnaast moet je gebrand zijn om de onderste steen boven te krijgen. Als je het probleem goed wilt oplossen, moet je ook weten waar de oorzaak ligt. Je helpt de klant om de problemen te identificeren en jij zorgt er voor dat ze opgelost worden.

Daarnaast moet je de intrinsieke motivatie hebben om jezelf iedere dag te willen verbeteren. Als je de oorzaak bij jezelf zoekt, is het makkelijker om een ander te kunnen helpen. Het kan namelijk lastig zijn om te begrijpen wat daadwerkelijk het probleem is van de klant, zonder dat je kunt zien wat er aan de hand is. Je kunt niet op een beeldscherm of over de schouder van de klant meekijken.

Zijn er verschillende functies binnen Ziggo Customer Care?

Wanneer je werkt als klantenservice medewerker, ben je werkzaam in de functie ‘Customer Agent’ bij Teleperformance. Je helpt dan mensen via de telefoon en via de chat met hun problemen.

Wanneer je ambitieus bent en graag wilt ontwikkelen, heb je de mogelijkheid om door te groeien naar de functie van ‘Agent Expert’. Je bent dan een Senior agent die nieuwe collega’s helpt en begeleid in de rol van klantenservice medewerker.

Binnen de tak van Ziggo hebben we nog volop andere functies. Zoals:

Contact Center Manager

Een Contact Center Manager geeft leiding aan een team van Business Unit managers, teamleiders en Customer Service agents. Je bent vaak verantwoordelijk voor één of meerdere projecten tegelijk.

Je werkzaamheden bestaan uit het waarborgen van kwaliteit, aansturen van mensen, realiseren van doelstellingen en het verbeteren van processen.

Client operations

Business Unit Manager

Een Business Unit Manager bewaakt de resultaten, aanpak, targets en draagt zorg voor de balans tussen mensen en werkgever. Je bent continu bezig met het verbeteren van prestaties en een inspirator voor het team.

Teamleider

Als teamleider geef je leiding aan jouw team met customer care agents. Je weet precies wat je moet doen om iemand te motiveren en bent op de hoogte van de ins en outs in jouw team. Je bent een bruggenbouwer en zorgt iedere dag voor de beste prestaties van jouw team.

Recruiters

Een recruiter gaat op zoek naar geschikte kandidaten om een functie te vervullen. Hij of zij benadert mensen en screent ze of ze aan alle eisen voldoen.

Wanneer dit het geval is wordt de persoon in kwestie benaderd met de vraag of ze interesse hebben in een nieuwe uitdaging. De recruiter zorgt er uiteindelijk voor dat de nieuwe collega in dienst gaat treden.

HR medewerkers

Als HR medewerker ben je verantwoordelijk voor het bijhouden van personeelsplanningen, sollicitaties, vacatures, HR systemen etc. Je zorgt er voor dat alle zaken rondom het team goed geregeld zijn.

Hierdoor kunnen de agents en andere front row medewerkers excelleren, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over het administratieve gedeelte.

Trainers

Als trainer ben je verantwoordelijk voor de juiste opleiding en coaching van de Agents. Jij zorgt er voor dat de Agents alles weten over het product en de service die ze daarbij moeten verlenen aan de klant.

Het belangrijkste onderdeel van de training is het inleven van de klant, jij stelt de Agents in staat om op dezelfde golflengte te communiceren.

Trafficker

Een trafficker coördineert alle projecten binnen het Ziggo Customer Care team. Hij of zij is verantwoordelijk voor de voortgang van de projecten en zorgt dat budgetten niet worden overschreden.

Planner

Een planner draagt zorg voor de personele bezetting op alle plekken. Er moeten genoeg customer care Agents aanwezig zijn om de stroom met vragen te kunnen beantwoorden.

Zijn er extra inhouse trainingen die gevolgd kunnen worden?

De kwaliteitsmanager waakt over de kwaliteit van advies en service die gegeven wordt door de agents.

Hij of zij beoordeelt gesprekken en kan aan de hand van reviews van gebruikers en maatstaven zien of iemand de gewenste kwaliteit service kan bieden.

70% van de functies bij Teleperformance worden intern opgevuld.

Speech and interaction analyst

Iemand die het beroep heeft van speech en interaction analyst gaat op basis van de beschikbare data op zoek naar mogelijke verbeterpunten in het verkoop of service proces.

Met de enorme hoeveelheid data die je tot je beschikking hebt, kun jij precies vertellen welke punten geoptimaliseerd moeten worden.

Conversation designer

Een conversation designer is continue bezig met de online kanalen van de klantenservice van Ziggo. Op verschillende chatkanalen zoals Facebook messenger en WhatsApp help jij de klant met zijn of haar vraag.

Knowledge base specialist

Als knowledge base specialist weet jij alles van de producten en diensten van Ziggo. Je hebt heel snel door wanneer service Agents fouten maken of tekortkomingen vertonen en helpt ze om het juiste advies te geven voor de klant.

Je draagt zorg voor de verbetering van productkennis bij Agents, zodat zij de beste dienstverlening kunnen bieden aan de klant.

Wat is het verschil bij werken voor Ziggo en andere bedrijven?

Het grootste verschil tussen klantenservice medewerker zijn bij Ziggo of andere bedrijven, is dat je bij Ziggo geen enkele dag hetzelfde is. Het is niet dat je iedere dag opzoek moet naar een vermist pakketje, of dat je iedere dag vliegtickets moet omboeken voor passagiers.

Bij Ziggo krijg je klanten aan de telefoon die allemaal met een andere situatie zitten. Dat maakt deze job afwisselend en leer je iedere dag nieuwe situaties kennen, waardoor jouw productkennis en empathisch vermogen stijgen.

Een goed voorbeeld hierin is dat iedereen zijn of haar TV op een andere locatie in huis heeft staan. Dit zorgt iedere keer voor een andere situatie, omdat geen enkele oplossing hetzelfde is.

Het is iedere keer de puzzel opnieuw leggen en met de klant gaan kijken waar de oorzaak van het probleem zou kunnen liggen. Dit zorgt voor een dynamische werkomgeving waar je iedere keer iets nieuws kunt verwachten.

Zijn er veel vacatures op de markt voor dit beroep?

Ja, er zijn veel vacatures beschikbaar voor klantenservice medewerker bij Ziggo. Het bedrijf is ook één van de grootste (zo niet de grootste) spelers op de Nederlandse markt. Bijna ieder huishouden heeft een internet en / of televisieaansluiting.

Omdat er zo veel mensen klant zijn bij Ziggo, heb je ook een grote klantenservice nodig.

Omdat de klantenservice zo groot is, zijn we continu op zoek naar nieuwe medewerkers voor Ziggo. Heb jij zin om voor Ziggo te komen werken? We zien graag je sollicitatie tegemoet!

Waarom kiezen voor een job bij Teleperformance?

Je hebt verschillende argumenten om bij Ziggo customer care te komen werken via Teleperformance. De arbeidsvoorwaarden zijn prima, je werkt in teamverband en je bent altijd bezig om jezelf te trainen tot een betere service agent.

Geen enkele dag is hetzelfde en dat maakt dit werk zo afwisselend. Je doet het werk iedere werkdag met je collega’s samen en dat maakt de verbondenheid met de rest van je team erg leuk.

Bij Teleperformance krijg je de ruimte om jezelf te ontwikkelen en mag je zijn wie je bent. Zolang je de Nederlandse taal goed beheerst en je andere mensen wilt helpen, ben je van harte welkom om te solliciteren.
Jezelf blijven ontwikkelen
Als Service agent op de Customer Care afdeling van Ziggo kun je jezelf continu blijven ontwikkelen. Je volgt diverse trainingen onder begeleiding van je teamleider en coaches. Heb je laten zien dat je toe bent aan de volgende stap? Dan kun je doorgroeien naar Senior Agent.

Je gaat dan zelf ook mensen begeleiden om een betere Service agent te worden. Je kunt doorgroeien naar teamleider en mocht je de ambitie hebben, kun je het zelfs veel verder schoppen. 70% van de vacatures worden namelijk intern binnen Teleperformance ingevuld.

We geven jou de kans om te groeien. Jij bepaald uiteindelijk waar je gaat eindigen.

Team Ziggo Customer Care

Wanneer je bij Teleperformance komt werken, kom je terecht in een hecht team op de Ziggo Customer Care afdelingen. Je krijgt er alle ruimte om te zijn wie je bent en we stimuleren je om jezelf te ontplooien. We werken allemaal aan één doel en dat is het helpen van mensen om de problemen omtrent Ziggo producten of diensten op te lossen. Je teammanager zorgt er voor dat de stemming binnen het team optimaal is.

Na werktijd worden er regelmatig borrels georganiseerd en ga je leuke dingen doen met collega’s. We hebben ook de hashtag #TPFamily gebruikt om aan te geven dat we de onderlinge betrokkenheid belangrijk vinden binnen Teleperformance.

Het maakt het niet uit wie je bent of waar roots liggen. Als jij de Nederlandse taal goed beheerst en je mensen op de beste manier wilt helpen, verwelkomen we je graag bij Teleperformance. Met deze job kun je een vliegende start maken in jouw carrière als klantenservice medewerker.

Weer aan het werk

Wanneer je een tijdje niet werkzaam bent geweest en je weer aan de slag wilt gaan, is klantenservice medewerker een goede optie. Zeker als je wat meer ervaring hebt in het leven, zien we dat mensen meer empathie hebben opgebouwd. Dit kan enorm in je voordeel werken, omdat mensen met meer empathie, makkelijker klanten kunnen helpen.

We horen van gelijkgestemden dat mensen het prettig vinden om weer met collega’s onder elkaar te zijn en om in een team te werken. Je haalt hier leuke contacten uit en je krijgt ook het gevoel dat je echt wordt betrokken bij het team.

Solliciteer direct als klantenservice medewerker

Ben je overtuigd en heb je zin om aan de slag te gaan als Ziggo Customer Care agent? Wil je jezelf blijven ontwikkelen of wil je juist weer een herintrede maken in je carrière? Solliciteer direct op deze functie en wie weet ga jij aan de slag als de nieuwe klantenservice medewerker van Ziggo.

Ontplooi jezelf en ga aan de slag in een team vol leuke mensen om de opgelegde doelen te bereiken. Je vindt alle klantenservice medewerker functies bij Ziggo hier.

Wat zijn je doorgroeimogelijkheden